3 Aralık 2014 Çarşamba

73 - AYNI YILDIZIN ALTINDA - JOHN GREEN

JOHN GREEN
ÖZGÜN ADI:  The Fault In Our Stars
      317 Sayfa
BASKI:  1. Baskı
      Haziran 2013
YAYIN EVİ:  Pegasus Yayınları
ÇEVİREN:  Çiçek ERİŞ
Kitap güzel, duygusal ve biraz da romantizm serpiştirilmiş, okunması güzel, biraz insanı karamsarlığa iten bir dille yazılmış.

Ben bir süredir evde bakım biriminde çalışıyorum. Engellilere bakım ücreti başvurularını değerlendiren bir heyette yer almaktayım. Sürekli değişik hastalık grupları ile karşılaşmaktayım.

Ara sıra aynı hastalıktan muzdarip evli çiftler görüyordum ve bunun mantığını anlayamıyordum. Kendimce yanlış olduğunu söyleyip duruyordum. Bazan eşlere sen hastasın bu derdi çekiyorsun ve aynı problemleri ikinci kere çekmek zor olmuyor mu? diye soruyordum. Cevap vermiyorlardı, mantıklı bir açıklama bulamadıklarını düşünürdüm.

Bu kitabı okuyunca kronik hastalığı olan insanlar hakkında düşünürken kaçırdığım bir noktayı farkettim. İnsanın sürekli düşündüğünü ya da hissettiğini birilerine anlatmaya/kabul ettirmeye çalışması gerçekten zor bir durum. Aynı problemleri yaşayan insanlar daha az konuşarak daha fazla paylaşımda bulunabileceklerini gözardı etmek bence farklı durum/konumdaki insanlara en büyük haksızlıklardandır.

Bence iyi bir psikolojik tahlil kitabı olarak değerlendirilebilecek bir kitap.

Okumayanlara tavsiyem mutlaka bu kitabı okuyun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder